dijous, 22 de juny del 2023

Sense connexió

 I de cop i volta, internet em va deixar de funcionar. Segons la companyia, s’havia detectat una incidència a 50 milles de la costa est dels Estats Units, a prop de Filadèlfia de Dalt. Pel que es veu, un tauró martell amb hipermetropia hauria rosegat un dels cables de fibra que travessa l’oceà Atlàntic tot pensant que era una anguila llargaruda, amb tan mala fortuna que, de tota Europa, únicament havíem estat afectats jo i el meu veí de 75 anys, que es complementava la pensió fent de youtuber.

La companyia es comprometia a resoldre l’afer de manera imminent, encara que els operaris no podien començar a treballar fins a tenir brodats els cognoms als tratges de neoprè.

A casa, tots vam caure en depressió. El meu fill gran, d’amagat, es va buscar un futur millor amb una família d’acollida que, malgrat viure en un tuguri sense llum natural, li garantia la fibra a 1000 gigues.

Jo, amb la voluntat d’autolesionar-me, em vaig abocar a la lectura. No recordava com arribar a la biblioteca pública, així que em vaig conformar amb tot el que trobava per casa, des de premis sant Jordi fins a les instruccions dels electrodomèstics.

Com a compensació per les molèsties ocasionades, la companyia ens va obsequiar amb un Joc de l’Oca. L’expectació del primer moment es va esvair per complet en el moment que la guanyadora, al meva senyora, no va poder compartir la victòria a les xarxes socials.

De tant trucar a atenció al client, vaig acabar fent amistat amb una operadora de San Cristóbal de las Casas, i des de llavors ens felicitem pels aniversaris i ens preguntem per la família.

 

- Si vol ser atès en català, begui al galet mentre diu, en la variant dialectal central : setzejutgesdunjutjatmengenfetgedunpenjat